Kahvakuula

Kahvakuulalla pystyy tekemään kokonaisvaltaisia ja tehokkaita liikkeitä. Kuulalla saa treenattua voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa, liikkuvuutta. Kuulaliikkeet ovat isoja ja kokonaisvaltaisia, joten myös aerobinen kunto kasvaa hyvin. Lisäksi liikkeet ovat dynaamisia ja toiminnallisia; harjoitteissa ei kuulaa niinkään nosteta vaan heilautetaan.

Helppo aloittaa

Kuulan aloituspaino riippuu lähtötasosta ja taustasta. Naisilla yleisin aloituspaino on 4–8 kiloa ja miehillä 8–16 kiloa. Varsinaiset kahvakuulan perusliikkeet tehdään aina kehon suurimmilla lihaksilla, keskivartalolla ja jaloilla, joten yleensä saa ottaa liikkeisiin luultua isomman kuulan. Tekniikka on kuitenkin parempi opetella liian kevyellä kuin liian painavalla kuulalla.

Sopii lähes kaikille

Kahvakuulaharjoittelu sopii lähes kaikille. Kuulalla harjoitetut liikkeet ovat yksinkertaisia ja monipuolisia ja siinä kehittyvät kunnon monet osa-alueet. Tästä johtuen kahvakuulaharjoittelu on innostanut monet urheilijatkin ottamaan lajin harjoitusohjelmaan. Laji on erinomainen painonhallintaan ja kiinteytystä haluavalle.

Kuulalla voi tehdä nopean ja tehokkaan voimatreenin tai pidentää aikaa ja toistoja, jolloin saa kestävyyttä kehittävän treenin.

Pirkkolan palloiluhalli
Kahvakuula
Ke 16:00 – 16:50

Tule kokeilemaan kahvakuulaharjoittelua. Tämä harjoittelumuoto vahvistaa monipuolisesti lihaksia ja pitää sykkeen ylhäällä.

Osallistu
Lisätietoa

HUOM! Tuntia ei 24.1. eikä 14.2.